Co je to Map the System? ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Abychom se vyrovnali s bezdomovectvím či klimatickou krizí, potřebujeme se dívat na problé Map the System je soutěž, která učí studenty přicházet na účinná řešení společenských prob myšlení. *========================================================================================= * ? Odhalujeme příčiny i důsledky problémů a mapujeme systém kolem nich *========================================================================================= Studenti v soutěžních projektech zkoumají společenské nebo enviromentální výzvy, kterým v čelíme. Mapují systém, jehož chování napomáhá vytvářet dané problémy a snaží se popsat fak přispívají k jejich vzniku a rozvoji. Třeba vzorce našeho uvažování, chování, ekonomické v rozhodnutí nebo globální trendy. *========================================================================================= * ? Trénujeme systémové myšlení a navrhujeme, jak problémům čelit *========================================================================================= Během své práce studenti využívají techniky systémového myšlení a učí se vidět problémy v finále soutěže studenti prezentují vizuální mapy, které zachycují jak problém vzniká, koho všechno v daném systému přispívá k jeho rozvoji. Na závěr svých prezentací navrhují, jak k přistoupit. *========================================================================================= * ? Se soutěžícími z celého světa se připojujeme ke komunitě na Oxfordu *========================================================================================= Do soutěže se zapojují jednotlivci i studentské týmy z univerzit po celém světě. Soutěž Ma [ URL "https://mapthesystem.sbs.ox.ac.uk/home"] pořádá Skoll Center for Social Entrepreneu "https://www.sbs.ox.ac.uk/research/centres-and-initiatives/skoll-centre-social-entrepreneu komunita akademiků, odborníků z praxe a studentů při obchodní škole Oxfordské univerzity, School. Díky partnerství s univerzitami ze světa se mohou studenti účastnit soutěže na lok své zemi a postoupit do mezinárodního kola, které se koná v Oxfordu. Vítězí projekty, které prokáží co největší snahu o pochopení chování systému, ochotu vysly kterých se problém přímo týká, a zároveň zvládnou práci s vizualizací i se zdroji dat, kte využijí. Finalisté mezinárodního kola jsou navíc oceněni i finančně a mohou získat až 4 00 Na důležitost systémového myšlení upozorňuje Daniela Papi-Thornton, jedna z prvních ředite for Social Entrepreneurship, v článku pro Stanford Social Innovation Review [ URL "https:/ articles/entry/tackling_heropreneurship"] : „Jsme v době, kdy každý druhý zakládá startup v podobě sociálního podnikání. Jsme zaplaven akcelerátory, podnikatelskými inkubátory a kurzy sociálního podnikání. Většinou se zaměřuj dovedností potřebných pro sociální podnikání, ale zanedbávají dovednosti potřebné k úplném problému a nastartování sociálních změn.“ „Aby lidé skutečně změnili systém, věřím, že potřebují komplexní soubor dovedností - systé porozumění nástrojům pro spolupráci a větší kolektivní dopad, nehierarchický leadership, k přijímají odpovědnost a iniciativu za projekty a posouvají je směrem k cíli, bez ohledu na hierarchii firmy. Zároveň je potřeba, aby si lidé byli vědomí svých silných stránek, role práce, při kterém ze sebe vydají to nejlepší. Měli by znát i svou míru tolerance rizika, k jejich směřování v kariéře v oblasti dosahování pozitivních společenských změn. A pokud ch vedoucí nebo strategickou roli v řešení společenského probému, potřebují hluboké pochopení problému.“