Soutěžní výstupy ****************************************************************************************** * Soutěžící odevzdají k posouzení 3 výstupy ****************************************************************************************** Výstupy soutěžící prezentují ve vizuální a písemné formě, nakonec si připraví ústní prezen ****************************************************************************************** * Písemné a vizuální výstupy ****************************************************************************************** Soutěžící odevzdají 3 výstupy, které budou hodnoceny podle soutěžních kritérií uvedených n ****************************************************************************************** * 1. Mapa systému ****************************************************************************************** V rámci tohoto výstupu účastníci svá zjištění prezentují vizuálně, formou mapy systému. So prokázat nejen význam a složitost zvoleného společenského nebo environmentálního problému, prezentovat informace způsobem, který bude poutavý a srozumitelný i pro širší publikum. Ačkoli se od účastníků neočekává, že zmapují všechny složky daného systému, předpokládá se rámec map sítě, map aktérů nebo map zainteresovaných stran. Své úsilí by měli zaměřit pouz které jsou v daném kontextu relevantní a jež je nezbytné zdůraznit pro pochopení stávající – tedy prvky, které jsou nezbytné pro vysvětlení současného stavu systému, a to včetně zák nezbytných pro jeho transformaci. Jde o to, aby byl výzkum srozumitelný a informativní i p a aby lidé na jeho základě pochopili význam a složitost zvoleného problému. Vizuální provedení by mělo zobrazovat, jak jednotlivé části systému vzájemně působí na vyt Mělo by jasně zobrazovat vztahy mezi jednotlivými částmi systému. Mělo by zobrazovat, jaký působení těchto vztahů ke vzniku daného problému. Například jak vzájemné působení ovlivňuj smyčky. Formát výstupu: • preferována je mapa systému v softwaru Kumu, studenti však mohou odevzdat mapu (mapy) sy jiných vizuálních platformách, například PowerPoint, Prezi, PDF, infografika nebo webová ****************************************************************************************** * 2. Shrnutí výzkumu ****************************************************************************************** Jako druhý výstup musí účastníci k mapě systému připojit také písemné shrnutí výzkumných z je poskytnout popisné doplnění k mapě systému, které by mělo obsahovat klíčové poznatky a získané při analýze systému a rešerši problému. Formát výstupu: • soubor ve formátu .pdf nebo word (.doc nebo .docx), maximálně 3 000 slov bez poznámek po ****************************************************************************************** * 3. Podrobná bibliografie a zdroje ****************************************************************************************** Za třetí musí účastníci přiložit podrobnou bibliografii, v níž uvedou zdroje zpracované v Měla by zahrnovat různorodé zdroje a materiály, od akademických textů a článků až po úvodn rozhovory. Je-li to možné, účastníci by měli uvést i příslušné odkazy, aby měl čtenář přís aby tak účastníci podpořili bádání dalších zájemců o dané téma. Formát výstupu: • soubor ve formátu .pdf nebo word (.doc nebo .docx) ****************************************************************************************** * Ústní prezentace ****************************************************************************************** Kromě písemných podkladů připraví týmy také ústní prezentaci pro závěrečnou akci ročníku M Univerzitě Karlově. • Týmy, které se účastní globálního finále v Oxfordu, si musí připravit 10minutovou prezen • Týmy, které se účastní českého finále na Univerzitě Karlově připravují 7minutovou prezen Týmy budou prezentovat své výsledky před porotou. Účastníci budou mít příležitost stručně kontextuální rámec zvoleného problému optikou systémového myšlení a zdůraznit nejdůležitěj provedené systémové analýzy. Musí prokázat, že rozumí širšímu systému, v němž jejich probl jsou hlavní příčiny problému a které prvky mohou být nezbytné pro transformaci? Od účastníků nepožadujeme předložení řešení, ale spíše prokázání pochopení současného stav problému. Účastníci by také měli být schopni prezentovat nový pohled na identifikovaný pro odráží systémové myšlení: veškeré předpoklady, systémové vzorce, souvislosti, mezery a pot změny vyplývající ze systémové analýzy. Ústní prezentace se nejvíce podobá soutěžím, v nichž start-upisté usilují o podporu invest pouze v tom, že i zde účastníci vyprávějí určitý příběh. Nejde ani tak o to přesvědčit por o to zapůsobit na ně hloubkou výzkumu, vlastním bádáním a schopností vnímat souvislosti, s potenciální páky.